Give peace a chance

2009. szeptember 5. 19:58 - címkék és kategóriák: Nyafogás - 33 komment

11.45. körül a Nyugatinál megkérdeztem egy rendőrtől, hogy gyalog el tudunk-e jutni a Zeneakadémiára (magyarul az Andrássy út túloldalára). Azt mondta, gyalog persze. Továbbmentünk. Egyre több kordon volt, és gyanús volt a helyzet, ezért a Művész mozi magasságában ismét megkérdeztem egy rendőrtől, most már azt, hogy hogyan tudunk eljutni a Zeneakadémiára. Mondta, hogy gyalog oké, nyugodtan menjünk tovább. Odaértük az első kordonhoz, 12.00. magasságában, amin már nem lehetett átmenni gyalogosnak sem, de átengedték azokat, akik a diplomaosztóra igyekeztek a Zeneakadémiára, ünneplőt viseltek, kétségbeesetten néztek és virágcsokor volt náluk. Átmentünk, és odaértünk egy második kordonhoz 12.05. körül, ahol közölték, hogy senkit, azaz senkit nem engednek át, erre parancsuk van, különben is már lerögzítették a kordont, átmászni meg csak nem akarunk, és csak azokat engedheti át, akik lakcímkártyával igazolják, hogy itt laknak. Ez a Liszt Ferenc tér nyugati oldalán történt. A Liszt Ferenc tér keleti oldalán van a Zeneakadémia. Fél egykor kezdődött a diplomaosztó, negyedre kellett volna odaérni, meg nálam volt a húgom blúza, amit még előtte fel szeretett volna venni a talár alá.

A "hogyan juthatunk el a Zeneakadémiára" kérdésre azt mondták, az Erzsébet téren keresztül. Ekkor megpróbáltunk taxit hívni, hogy azzal talán még odaérünk, de kiderült, hogy a taxi legközelebb a Nyugatinál tud csak megállni, mert annál közelebb nem jöhet. Rövid fejszámolást követően úgy döntöttem, hogy mivel ki tudja, hol milyen dugó van, gyalog körbemenni talán gyorsabb lenne, mint visszagyalogolni a Nyugatihoz és onnan taxizni ki tudja, milyen lehetséges útvonalon. Tehát elindultunk a Deák tér felé, az Andrássyval párhuzamos valamelyik utcán. A Nagymező utcánál lévő kordonnál láttuk, hogy egy nőt átengednek a rendőrök, ezért odamentük hozzájuk zaklatottan és virágcsokorral (én legalábbis meglehetősen zaklatott voltam eddigre), mondtuk, hogy diplomaosztó, Zeneakadémia, mire simán átszaladhattunk a túloldalra, és mögöttünk már csavarozták össze a kordont, rendesen Indiana Jones-os volt, amikor már záródik a kapu, és még visszanyúl a kalapjáért. Így végül időben odaértünk húgom diplomaosztójára. Mondjuk, a blúzt már nem lett volna ideje felvenni, de simán elvolt pántos trikóban a talár alatt, szóval igazából nem volt baj. Ezt követően bejött a rektor néni, és bejelentette, hogy kb. negyed órával később kezdenek, mivel egy csomó hallgató még nem érkezett meg a lezárások miatt. A saját diplomaosztójára. A műsorban szereplő a capella fiúzenekar meg előadott egy George Michael-számot, ami vicces volt. 

Akkor elmondom, mi ezzel a problémám. Egyrészt az, hogy lélektanilag igen nehezen viselem az olyan helyzetet, amikor nem mehetek át az Andrássy út karnyújtásnyira lévő túloldalára, ahol fontos dolgom lenne, mert két óra múlva kezdődik egy felvonulás az úton. De oké, megértem, hogy az a rendőr, aki nem engedett át a Liszt Ferenc téren, parancsot teljesített, és ha a parancs az, hogy senkit, akkor engem se. De az odafelé vezető úton három másik rendőrt kérdeztem meg, hogy hogyan juthatok a Zeneakadémiához, és mind azt mondta, hogy arra átmehetek. Ezek a rendőrök nem tudták, hogy 12-kor lezárják a kordont? Hogy az istenben fordulhat az elő, hogy nem tudták? Vagy akkor miért nem szóltak oda a kis adóvevőjükön a közvetlen az Andrássy mentén álló kollégáiknak, hogy srácok, mehetnek még gyalogosok arra? Vagy a közvetlenül az Andrássynál állók miért nem szóltak ki az eggyel, a kettővel és a hárommal kijjebb lévő kollégáiknak, hogy srácok, már ne engedjetek erre senkit, mert nem jöhet át? 

És persze, miért nem néztem utána az interneten pontosan, mielőtt elindultam, ez egy jogos felvetés, de őszintén szólva bennem valahogy az élt, hogy a lezárások a járművekre vonatkoznak, nem lehet parkolni, nem jár a BKV, meg a felvonulás idején nem mehetsz oda hozzájuk. Nem merült fel bennem, hogy délben nem mehetek át gyalog. Majd legközelebb már tudni fogom. 

Később véget ért a diplomaosztó, mi meg elmentünk az Oktogonon lévő Friday's-be, mert oda akartunk menni, és mivel mondtuk, hogy asztalfoglalásunk van, így átengedtek a kordonokon és nyugodtan falatozva végignézhettük az ablakból a felvonulást. Ami kb. úgy nézett ki, hogy rengeteg rohamosztagos, aztán néhány (ötszáz? hatszáz? elég kevés) színes zászlót cipelő felvonuló, (lassan sétáltak, és ugyan ment köztük egy zenét szolgáltató kamion, de enyhén szólva sem volt az a Budapest Parádé-hangulat), majd még egy csomó rendőr, majd egy csomó rendőrautó, kisbusz, nagyobb, kék-fehér csíkos tök jó retró rendőrbusz, még nagyobb zöld rendőrbusz, még néhány rendőrautó. Felettük rendőrségi helikopter. A rendőrség járműparkjából remek bemutatót kaptunk, azt aláírom.

Azt szeretném mondani, hogy most ez komolyan, mi volt ez? A gay pride nem arról szól, hogy megmutatják a világnak? Ezt a jelenlegi felvonulást a néhány ott lakón és többezer rohamosztagoson kívül senki sem látta. Néhány száz meleg kötelességtudóan végigsétált a teljesen kihalt és teljesen körbezárt Andrássy úton, elképesztő rendőri erőkkel körülvéve. Itt az nem demonstrálódott számomra, hogy a melegek büszkék és felvállalják. Az esetleg demonstrálódott, hogy félnek. Valamint az is remekül átjött, hogy elég befolyással rendelkeznek ahhoz, hogy le tudják záratni az Andrássy utat egy napra. Nem tudom, valahogy semmi liberális hangulata nem volt az egésznek, inkább háborús filmekre emlékeztetett a helyzet, a kordon túloldalán rekedt hozzátartozókkal, helikopterekkel. Egyáltalán nem volt menő. 

(Ja, direkt nem írtam arról, hogy mit gondolok a homoszexualitásról meg mit nem, mert nem ez a lényeg. A lényeg a személyes élményem, az, hogy kordonok között kellett ma összevissza rohangálnom magassarkúban és úgy, hogy az egyik szememmel nem látok, és ez rossz volt.)

Eddig beérkezett kommentek: 33

Kedves Isolde,
te talán nem félnél, ha Molotov-koktélok, kövek és üvegek, tojások és egyebek repülnének feléd és találnának el, amit minden felvonuló megélhetett 2008-ban és 2007-ben? És ha utána nácoid bandák torlaszolnák el a hazavezető utat, hogy melegeket verjenek? Aki ma ott vonult, az akkor is bátor, ha te nem láttad annak. Akár meleg, akár nem. Az, hogy több a rendőr, mint a felvonuló, szégyen -- de a világon semmi köze a melegekhez vagy a bátorságukhoz. Kizárólag azokhoz van köze, akik a felvonulást fenyegetik. A menet 10 éven át a peace and love jegyében zajlott. Nem a melegek hibája, hogy ma már nem így van, és hogy sokak nem merhetnek kimenni, ahogyan mi sem, egyéves gyerekünkkel. És ha most itt van ez a nácoid csapat, ezek az elképesztően nyomasztott életű és csököttagyú fiatalok, akkor szerinted az a jó megoldás, ha a menet megszűnik? Miattuk?

És ami a "befolyást" illeti (jaj, ennyire rossz sztereotípiát -- vagy közhelyet vagy mi ez -- azért nem kéne leírni, tényleg): törvényeink szerint bármely csoportnak joga van vonulgatni, ha előre bejelenti ezt a szándékát, és bármely csoportnak joga van a rendőri védelemhez, ha életveszélyes fenyegetés éri. Te nem tartozol ilyen csoporthoz -- de hát van olyan, hogy gondolkodás, meg empátia, meg képzelőerő... Ilyenek.

Amúgy: sok meleg büszke és felvállalja, sok nemmeleg szolidáris volt és felvállalta, és valóban borzalmas, hogy így kell zajlania és senki nem látja, valóban nem ez a pride lényege, de nagyon nem, viszont a kommentárjaid megleptek.

A rendőrök félretájékoztatása meg tök jellemző, és sajnálatos, és szerintem is nagyon súlyos, hogy nem engedtek nyilvánvalóan nem dobálni akaró embereket fontos rendezvényekre eljutni.

nekem amúgy belülről úgy tűnt, h a melegek voltak a legkevesebben... (és ezzel nem azt mondom, h miért nem voltak ott, én sem biztos, h mertem volna a tavalyiak után)

A gay pride nem arról szól, hogy megmutatják a világnak? Ezt a jelenlegi felvonulást a néhány ott lakón és többezer rohamosztagoson kívül senki sem látta.

tudod, hogy szeretlekimádlak, nem ellenszenvből kérdem, de te is abban az országban élsz, ahol emberek SAVVAL töltenek meg tojásokat szabadidejükben, csak azért, hogy ezekre a felvonulókra dobják, mert utálják őket? ezek nem a maratonifutók és nem is a szentjobb körmenet, őket utálják, ők félnek, semmi liberális nem volt benne, és csak attól volt menő, hogy egyáltalán volt, lehetett, létezhetett, és hogy ebben a formában, az minket minősít, nem őket.

4. Orbán Kati 2009. 09. 06. 10:15

Kedves Isolde,

Akkor én is hadd nyafogjak egy picit. Igazad van abban, hogy a Pride nem erről szól(na). Sajnálom, hogy ennyi kellemetlenségben volt részed, sok rendőr vidéki volt, azt se tudta hol van. Budapesten ma nem lehet Pride-ot tartani; amit láttál az egy emberi jogi demonstráció volt, amit idén Budapesten csak így lehetett biztonságosan megtartani, és amit azért kell mégis megtartani, hogy talán pár év múlva normálisan is meg lehessen rendezni, mint annyi városban, ahol a babakocsit toló anyukát is ritkábban próbálják elütni BMW-vel a zebrán. Kár hogy nem jött el rá sokkal több ember. Úgy gondolom, hogy az az agresszió, amitől (mint kiderült, valóban) meg kellett védeni a demonstrálókat valójában nem a melegségről szól, és főleg nem a nagy többség véleményéről, hiszen évekig semmi gond nem volt, hanem arról, hogy miután elkezdődött az erőszakos utcai politika, ennek az "érdeklődési körébe" került több más dologgal együtt a melegek ügye is. Azt írod kicsit pikirten, hogy a melegek "elég befolyással rendelkeznek" hogy lezárassák az Andrássy utat -- egy demokráciában nem így kéne, hogy legyen? Szerintem cinikus javaslat, hogy vagy legyenek bátrak a békés demonstrálók és hagyják, hogy összeverjék őket arcukat eltakaró horogkeresztes huligánok vagy maradjanak otthon. Akkor nem lesz semmi jobb -- és ezzel nem azt mondtam, hogy a tegnapi jó volt, hanem hogy sokkal rosszabb lett volna, ha nem lett volna vagy összevertek volna védtelen embereket. Jövőre inkább gyere oda te is a kordonok mögé (nem azért amit a homoszexualitásról, hanem amit a demokráciáról és a szabadságról -- remélem -- gondolsz), akkor talán segítesz abban, hogy európaibb országban lakjanak a gyerekeink.

Orbán Kati: én nem javasoltam egy szóval se, hogy "legyenek bátrak vagy maradjanak otthon". Sőt, azt se szeretem volna sugallni hogy el kellett volna maradnia a felvonulásnak, vagy bármi ilyesmit. Talán kevésbé frusztrált volna a helyzet, ha tényleg sokkal több ember vonul fel, de megértem, hogy félnek. Szerintem elég szomorú, hogy ennek a helyzetnek így kell kinéznie, nekem persze az tetszene, ha béke, szeretet, mindenki vígan vonulhatna, ahol akar, én meg átmehetnék az utca túloldalára, ahol akarok. Számomra a tegnapi eseménynek rossz hangulata volt, és az egész nagyon azt sugallta, hogy itt ellenfelekről van szó, két szembenálló táborról vagy valami. De nem gondolom egy percig sem, hogy erről a melegek tehetnének, vagy a felvonulók, vagy a rendőrök. Azt meg különösen nem tudom, mi lehetne erre a megoldás, elolvastam egy pár véleményt a témában, de még most sem.

Amúgy abban valószínűleg teljesen igazad van, hogy ha felvonultam volna, akkor egyrészt nem látom azt az oldalt, ahol rengeteg embert rohamosztagosok akadályoznak meg abban, hogy eljussanak helyekre, másrészt úgy érezném, hogy legalább van valami értelme annak, ami történik vagy amit csinálok. Most minden szarkazmus nélkül. Bár én inkább a mindennapjaimban történő, apró változásokban hiszek, nem a nagy szavakban, szerintem inkább legyen valaki toleráns a hétköznapjain, mint hogy évi 1x felvonuljon, de persze ez nem két ellentétes dolog.

naturka: kikérem magamnak, hogy "ez minket minősít", mert engem tutira egyáltalán semennyire sem minősít, hogy az országban kopaszok is élnek. Nehogy már attól, hogy heteroszexuális vagyok, rögtön egy intoleráns agresszív kisebbséggel kelljen azonosulnom, vagy felelősséget kelljen vállalnom a tetteikért.

SBea: de, természetesen félnék. De szerintem baj, hogy rögtön ellenségnek láttok engem csak azért, mert utáltam a kordonokat és a háborús övezet-hangulatot tegnap. Nem én vagyok az ellenség, egy lány vagyok, akit rendőrök nem engedtek át a húga diplomaosztójára, és rosszul érezte magát ettől. Jogom van rosszul érezni magam. Ettől még nem leszek kirekesztő. Nem úgy van, hogy akinek nem tetszett a felvonulás, az mindjárt a demokrácia ellensége.

a demokrácia sose tudott mit kezdeni az átlagból kilógó kisebbségekkel.
emiatt a védendők túlzott gondoskodásban, az "elnyomandók" meg óvatos kezelésben részesülnek.
ez van mikor az egyén előbbre kerül a közösségnél. egyfajta egyén és egyfajta közösség.

Hosszú ideje látogatlak, de ilyen szűklátókörű posztot még nem olvastam tőled. Ez most egészen lehangoló volt. :(

10. diogenesblues 2009. 09. 06. 18:26

Isolde, én nem látlak ellenségnek, sőt. Bírlak, ahogy mondani szokás.

Csakhogy. Az ugyebár nemigen igényel bizonygatást, hogy bizonyos emberek a tavalyi, sőt már a tavalyelőtti Pride-ot is megpróbálták szétdobálni és szétverni. Elsősorban ezek az emberek tehetnek arról, hogy az idei Pride olyan lett, amilyen.

Másodsorban pedig te is tehetsz róla, Isolde. És tehetek róla én is. És persze tehet róla az Orbán, tehet róla a Semjén meg a Sólyom meg az egész gyalázatos bagázs, akik hallgatnak, vagy - ami még rosszabb - sunyin összekacsintanak a náci söpredékkel. Tudniillik azok után, ami tavaly történt, az idén minimum félmilliós tömegnek kellett volna hömpölyögnie az Andrássyn, függetlenül attól, hogy ki mit gondol homoszexualitásról és melegemancipációról. Mert a Pride manapság nem erről szól, hanem arról, hogy ne a jobbikosok és hasonló gengszterek döntsék el, kinek szabad Magyarországon felvonulni, és kinek nem. (Egyébként Gyurcsány, Eörsi és Bauer ott voltak. És fucking nem számít, hogy miért voltak ott. Az számít, hogy a többiek miért nem.)

Ott kellett volna lenned a felvonulók közt neked is, Isolde. És ott kellett volna lennem nekem is. De nem voltunk ott, és emiatt mindkettőnknek oka van szégyellni magát.

Benenn: biztos amiatt lehet, hogy az egyik szememmel nem látok.

diogenesblues: "mert a Pride manapság nem erről szól, hanem arról, hogy ne a jobbikosok döntsék el, kinek szabad felvonulni" - mondjuk, ha valóban erről szól, akkor egyrészt tényleg nem értem, miért voltak ennyire kevesen, másrészt oké, ilyen ügyért még akár szívesen fel is vonulok. De szégyellni azért nem fogom magam amiatt, hogy nem mentem el (hanem inkább a húgom diplomaosztójára mentem helyette :), és szerintem ez az "aki nincs velünk az ellenünk van" vagy aki nem lelkesedik, az náci típusú hozzáállás, ez inkább árt az ügynek. Béke.

diogenesblues: ez gyönyörű, volt, szinte hallottam alatta a Szomszédok végcímzenéjét

14. no mail, no problem 2009. 09. 06. 22:32

Nem tudom, hogy most csak nem sikerült jól elmondanod amit gondolsz, vagy én hallottam ki olyant, ami nincs, de valamiért kissé szomorúan olvastam ezt a posztot, mindegy. Betudom az én csökketn értelmi képességeimnek.

De azt el kell mondjam, hogy 2000 körül még buli volt, sok ember vonult, érintettek is szimpatizánsok, én is az általános iskolás gyerekemmel, aztán lassan, és fokozatosan romlott el az egész. 2005 körül már a Tomcat nevű majom szervezett tojásdobálást, és mivel látszott, hogy senki sem tiltakozik a kezdeti szerény akciójuk ellen, évről-évre durvább lett.

Aztán lenne még egy hosszabb eszmefuttatásom a hatos számú hozzászólásban szereplő kommentedről, de az nagyon hosszú lenne, mert több, látszólag különböző dologról esne szó, és meg kellene magyaráznom, hogyan köti összeket ugyanaz a - szerintem hibás - gondolat. Egyelőre felmentem magam a kifejtés alól, mire alkalmas körülmények között leszek, addigra biztos érdektelen utánlövéssé válik az egész, túl messze lesz az origó.

15. diogenesblues 2009. 09. 06. 22:44

Isolde, én nem mondtam, hogy "aki nincs velünk az ellenünk van", nem mondtam, hogy "aki nem lelkesedik az náci". Azt mondtam - vagy legalábbis azt próbáltam mondani -, hogy az utóbbi két évben történtek miatt a melegfelvonulás szimbolikus eseménnyé vált, és nem jó, hogy csak kb ezren vették maguknak a bátorságot és/vagy fáradságot a részvételhez. Húg diplomaosztója fontos dolog, belátom. De ez nem változtat azon a tényen, hogy téged alapvetően nem az Andrássyt lezárató "befolyásos" melegek és nem is a bénázó rendőrök akadályoztak a szabad mozgásban, hanem azok, akiknek a butasága/sunyisága/agresszivitása szükségessé tette a kordonokat. Béke.

Úgy gondolom nemcsak a parlamenti választásokat, hanem a kommentelést is IQ szinthez kötném (az enyém 140 és 170 között mozog az eltérő nyelvű tesztek miatt a későbbi viták elkerülése végett).

A legjobb barátom meleg, békében él a párjával, dolgozik, eszik, iszik, alszik, szexel, otthon, azonos nemű emberrel. Nem tojom le kivel? Amikor én látom, ő egy szeretnivaló férfi, akit nőként is imádok, mert egyszerűen olyan ember. Senkinek nem akarja megmutatni, hogy ő milyen nagyon el van nyomva és neki mennyire rossz. Mert neki nem rossz. Nem is vonul fel, ő is kikéri magának, hogy őt mások alapján kategorizálják...

Ellenben, ha a diplomaosztómra nem érnék oda vagy a testvéremére nem érnék oda, valószínű ideges lennék és én is mernék írni egy tényszerű posztot a saját blogomba, ahol én is kikérném magamnak, hogy minket, heteroszexuálisakat (én kérek elnézést) azonnal egy szélső kisebbséghez csapjanak, csak mert tényszerűen megállapítom, hogy mi történt. Egyébként ahogy x csoportnak joga van vonulászni, y csoportnak meg joga van a diplomaosztóra odaérni. Ha én megakadályozom a felvonulást akkor homofób vagyok, alkotmányellenes és stb, ha én nem érek oda a diplomaosztómra és merek erről írni, akkor intoleráns.

A meleg emberek ugyanolyanok, mint bárki, reggel felkelnek, dolgoznak, este hazamennek. Ha találkozom velük a munkám kapcsán ugyanolyan állampolgárok és emberek, legtöbbször észre sem veszem. Egyszerűen nem értem mi a probléma, amíg nekem nem kell saját nememmel csinálni, békében élek mellettük és közöttük. Azaz, én ugyan nem nyomok el senkit. Akkor engem se nyomjanak el avval, hogy nem mehetek el a diplomaosztómra...

Egyébként -egy bizonyos szempontból- életveszélyes Isolde munkája is és még sokaké is ebben az országban, nem feltétlenül kell kivonulni az utcára, hogy fenyegetett legyen (pl. elég hozzá, hogy tanárként mer vki dolgozni és elégtelent mer adni Dzsesszikának).

Isolde tényleg szűklátókörű, pontosan fele annyi, mint eddig volt :)... bár nem teljesen fele, de mindegy. És nem ő a lehangoló, hanem az egyszerű, ténymegállapító posztra érkezett kommentek... ha ez a post érettségi feladatsor része és értelmezni kell, sokan megbuktak volna... Az olvasás nem egyenlő a szövegértéssel, gyakoroljatok, mielőtt kommenteltek... gondolom, ha egy könyvről ír fele ennyi komment sem érkezik... abban az esetben nem lehet nekiesni és a saját dühöt valakire rázúdítani..., aki egyáltalán nem érdemli meg. Bár, Isolde, végülis terápiás ez is... sokaknak segítettél evvel, hogy végre lehetett tajtékozni, tutitmegmondani...

diogenesblues: igen, ez világos. Bár titkon azt gondolom, hogy közlekedési szempontból jobb lett volna a Dózsa György/ Felvonulási tér, de értem, hogy az Andrássy-n felvonulni, annak nagyobb ereje van. A bénázó rendőrök pedig a gyakorlatban bizony akadályoztak. De abban teljesen egyetértek, hogy minderre nem lett volna szükség, ha nincs a kordonokat szükségessé tevő agresszió.

Szerintem meg az a szomorú, hogy egyesek mindenbe elveket meg politikát látnak és láttatnak bele, azokkal is, akit ez az egész egyáltalán nem érdekel, és élnék a saját életüket csak, a saját problémáikkal. Meg hogy valaki ír egy postot a blogjába egy napjáról, említ egy támadható témát, és azonnal letámadják. Ez gáz. Meg az, ami a melegfelvonulásból lett, és legkevésbé sem érdekel mégsem, én nem állok oldalakra már, nekem erre nincs szükségem, és csak jó lenne, ha ezt is el lehetne fogadni, úgy, mint ahogy én fogadom el, hogy valaki tüntet vagy ellentüntet.

A szólásszabadság nem azt jelenti, hogy mindenbe kötelező beleszólni.

19. diogenesblues 2009. 09. 07. 0:10

Anton: Szomszédokat nem nézem, a gúnyt értem, de nem értek vele egyet. Szerintem akkor gúnyolódj, ha téged is megtámadtak már náci páviánok.

Csipe: Nem szerencsés IQ-t emlegetni, ha marhaságot beszélsz. Senki nem esett Isoldénak, legalábbis én nem vettem észre ilyesmit. Írt néhány dolgot (pl "...elég befolyással rendelkeznek ahhoz, hogy le tudják záratni az Andrássy utat egy napra"), ami többünknek nem tetszett, és ezt szóvá tettük. Mi ezzel a gond? Javíts ki, ha tévedek, de tudtommal a kommentelés lényege az, hogy a szerző és az olvasók kommunikálnak egymással.

Olyan környékén lakom Bp-nek, hogy átlag hetente egy tüntetés, borfesztivál, Critical Mass, majális vagy maraton van. Élvezem a sokszínűségét, de mérhetetlenül bosszant pont az, amit Isolde is leírt, a szabad mozgásunkban való korlátozás. Az Andrássy lezárásával kapcsolatban arra kíváncsi lennék, mi az a minimális létszám, ami miatt egy csoport élhet ezzel a jogával? Egy 50 fős esküvői menet végigvonulhatna a Bazilikától a Gundelig? És egy 500 fős?
A másik, ami meglepő, az az, hogy Isolde írása milyen erős reakciót váltott ki sokakból, annak dacára, hogy tipikusan értelmiségi rétegblogról vann szó. Talán nem kéne mindenkiben a homofóbot (aka látens homoszexuális, egyes pride-pártiak szerint) látni, aki észrevételeket mer tenni.
Pont a kiélezett véleményeket, megmerevedett álláspontokatlátva, az az érzésem egyébként, hogy a homoszexualitás széleseb körű elfogadtatásához nem a hasonló, polgárpukkasztó elemekkel szinesített demonstrációkon át vezet az út. Ez csak arra jó, hogy a megdobált felvonulókban fokozza a védtelenség/jogfosztottság érzését, és újabb muníciót adjon a "Magyarországon fasiszták grasszálnak" című toposzhoz.
Isoldénak gratulálok, hogy fel merte vállalni a véleményét.

Csipe,

Meglepő az indulat, amivel írsz. Az, hogy némelyeknek nem jött be ezen poszt és anyázás nélkül leírták, szerintem simán belefér. Én legalábbis biztosan maradok olvasó, bírom a nőt. És még azt is el tudom képzelni, hogy a helyében ugyanezt írtam volna. Sőt, még azt is, hogy kívülállóként olvasva, ő is elszomorodott volna. Van ilyen. A burkolt cigányozás és a magas IQ-ra való hivatkozás viszont egy kommentben viszont visszataszító.

isolde: nem kértem, hogy azonosulj, vagy hogy vállalj felelősséget, de én ilyenkor igenis szégyellem, hogy ebben az országban élek, és ezek a savtöltögetők a honfitársaim, és miattuk ilyen méltatlan formában valósul meg ez az egész pride.

a húgod diplomaosztója és a teszetosza rendőrök miatti nyafogás senkinek sem fájt, én is nyafogtam, amikor a hülye tűzijáték miatt 56 percet kellett izzadtan gyalogolnom, nem is ezen csodálkozunk mindannyian, hanem azon, hogy téged meglep, hogy ma magyarországon a melegek félnek és a méltóságukat külön őrizni kell.

23. Batkamanó 2009. 09. 07. 11:30

Látod-látod Izolde!!! Ha egy sima ételreceptet írtál volna le, senki nem háborogna, de mivel egy valós napodról szól a cikk, mindenki másként értelmezi,pedig az a te napod volt, a te bosszúságodról, a te blogodban.Na engedtessék már meg !

naturka: én nem szégyellem, hogy ebben az országban élek, akármilyen hülyék is időnként az itt lakók. Valójában időnként még büszke is vagyok rá. Én kérek elnézést.

nos, mindehhez csak annyit, hogy maximálisan egyetértek veled. mindezt úgy, hogy meleg vagyok, és vállalom, de fel soha nem vonulnék emiatt.
az viszont feldühített, hogy NEM ENGEDTEK BE A LAKÁSOMBA, mert egészen véletlenül a hősök tere mellett lakom, és csak albérlek, azaz lakcímkártyám sincs... amikor elvileg az én jogaimért is küzdöttek. helló, magyar valóság.

aki homofób az nem látens homoszexuális azonnal.

diogenesblues: Akkor gúnyolódjak, ha majd megvertek a nácik? Mi, nem megvertek nem gúnyolódhatunk? Hát milyen kirekesztés ez? Mindjárt fel is vonulok az Andrássyn "Jézus is értette a poént" táblákkal.

Egy baj van a liberálisokkal, hogy köztük is vannak szélsőségesek. És általában ők a leghangosabbak.

28. diogenesblues 2009. 09. 07. 23:12

Anton: végső soron tőlem azt csinálsz, ami jólesik. Ha jólesik értetlen hülyének tettetni magadat, hát csináld.

isolde: a tavalyi pride-on történtek nekem túllépnek a hülyén viselkedés határán, az én liberalizmusom eddig terjed, nem tudom őket tolerálni. de ezért nem kell senkinek sem elnézést kérnie.

diogenesblues: Az utolsó két mondatom teljesen komoly volt, és nyugodtan magadra veheted.

31. diogenesblues 2009. 09. 08. 12:01

Anton: Tudom, ezért gondolom, hogy játszod az értetlen hülyét. Jóindulatúan feltételezem, hogy a valóságban azért nem vagy az.

@ Diogenesblues & Benenn
Right on.

33. Osztap Bender 2009. 09. 08. 13:31

@Csipe: „Egyszerűen nem értem mi a probléma, amíg nekem nem kell saját nememmel csinálni, békében élek mellettük és közöttük.”

Először is: jó lenne tudomásul venni (és ez nem IQ kérdése), hogy melegnek/heterónak/bi-, transz- vagy aszexuálisnak lenni nem merül ki az adekvát koitális praxisban. Mindegyik esetben alapvetően az emberi kapcsolatról/viszonyról van szó, ami az élet számos területén megnyilvánulni akar.

Itt kezdődik az a probléma, amit nem értesz/nem akarsz érteni. Ha egy mozi/színház/hangverseny után/előtt, vagy csak úgy, mert éppen kellemes nyárvégi napsütés van, kedved támadna sétálni a pároddal/kedveseddel egyet, a kirakatokat bámulva, és szeretnéd megfogni a kezét, vagy csak belékarolni, megsímogatni az arcát (látod: messze nem arról beszélünk, hogy nyilvánosan hágnátok a város főterén, ahogyan azt a törököt verő Török Bálint cselekedé vala némely fehérnépekkel), összetartozástokat jelezve, vagy csak úgy, mert épp úgy esik jól, nos, ezt heteroként bátran és büszkén megteheted, sőt az elismerő pillantásokat is besöpörheted, amiért ilyen jó csajod/pasid van.
Ha ugyanezt melegként teszed, jobb esetben csak kinevetnek, rosszabban megundorodnak tőled, és örülhetsz, ha az „elsőosztályú, vidéki srácok” nem rajtad élik ki agresszív hajlamaikat.

A probléma az, hogy ha a munkahelyeden/iskoládban/sportegyesületedben kiderül rólad, hogy meleg vagy, könnyen kinézhetnek, elfordulhatnak tőled, akiket addig barátaidnak hittél (tudom, te nem, de a nálad alacsonyabb IQ-val rendelkezők ilyenre hajlamosak ám), rámehet akár a karriered is.

A probléma az, hogy mi, heterók bújkálásra, hazudozásra, alakoskodásra kényszerítjük a melegeket, kétségbevonva azt a jogukat, amit magunk számára természetesenk veszünk - pl. a párral való nyilvános megjelenés jogát, az összetartozás kifejezésének jogát, a kézenfogva andalgás jogát.

A probléma az, hogy melegként titkolóznod kell, eltagadnod azt, ami valójában vagy, amit valójában érzel, márpedig az efféle elfojtások, folyamatos hazugságok, titkolózások csúnya bajokhoz tudnak ám vezetni - de hát erről Isolde nálam többet és jobban tudna mesélni.

A demonstáció célja nem az, hogy a melegeknek joguk legyen dugni, vagy hogy legyen mindenki meleg, hanem az, hogy az élet minden területén és minden aspektusában ugyanolyan zavartalanul lehessen melegnek lenni, mint heteronak.

Például hogy a melegek ne kordonok mögött, szoros rendőri védelemben legyenk kénytelenek felvonulni.



Ehhez a bejegyzéshez nem lehet hozzászólni.

Keresés

Kiemelten

Yummie az isten! Majdnem.

Kapcs-ford

Isolde levelezik veletek néha

Jó ügy



Ide is írok néha

Mások

Kategóriák

Archívum

Egyéb